Wednesday, July 05, 2006

Ape tengah hot!

Kes 1 = Pejabat kastam kat KLIA yang aku lalu baru je tadi buat hati aku panas. RM 600 aku lesap sebab diorang. Kalau aku bakar, nanti kene claimed mujahidinterrorist. Aku tunjuk "FUcK" cukup. Lepas geram.
Kadang kadang orang geram sampai nak kasik bom, kasik berkecai, kasik puas.
Macam kawan aku pernah gertak kakak kat tempat aku belajar, "Kang saya bakar University ni kang". Tak pun, slalu orang cakap, "kite bakar je umah die, kasik settle".
Orang putih cakap ARSON kalau nak sabotage.

Aku baca the star pasal kes bom kat subway station di London beberapa tahun dulu. Unsolve mystery lagi sampai skarang. Memang ade suspek. 5 orang. Tapi tak tahu kemana pergi connection nye. Ade orang cakap al qaeda tapi tak bleh carik dimana "link" pengebom dengan organisasi. Jadik tak leh buat isu besar la.
Pastu terjumpa pulak video speech salah seorang pengebom (aku lupe dah name die, makan semut banyak sangat) yang mende tu adalah hasil daripada "right" orang minority- color people yang tak dapat layanan setara di United Kingdom. Tapi tak tahu la, entah entah video tu buat 2 bulan lepas bom meletup. ehehe.

Skali aku tengok TV, ade kluar pulak pasal 9/11 . Pentagon tu takdek jet besar rabak yang langgar pun, jumpe pulak kabel kabel macam dah pasang bom kat situ. Dah satu hal pulak skang orang carik penyelesaian.

Life ni dah banyak sangat misteri yang buat orang suka mencari. Kadang kadang buat orang berkhayal dan paling seram sekali buat orang confuse. Jadik hidup la diantara percaya dan tak percaya diorang ni. Sekejap dogma tu, sekejap dogma ni. Last skali hilang tujuan. Hebat betul la mende mende misteri ni. Sebab tu C.S.I dpt award banyak. Pasal die banyak bercerita pasal penyiasatan.
Macam da vinci code pun dah jadik satu fenomena orang counter - religion. Shok tu. Tapi tak semua yang rase mende tu patut. Diorang percaya ilmu kebal. Sebab tu, tak sape bleh cucuk. ehehe. All these while selambe cucuk.

Kes 2 = Portugal kalah. Figo kepala tak asah. ahahaha. Patut bleh gol dah.
Tapi kalau aku rase kalau aku kat situ lagi la. Silap silap tertanduk kepala member. Diam je la.

Kes 3 = Kalau nak makan mee kering yang paling tak best kat dunia. Harga RM 9.90 cakap kat aku. Aku bleh bawak. Port baik punye. (Ni kalau kalau dah boring sangat ngan bende yg best).