Thursday, September 06, 2007

Di tengah-tengah kota Pyong Yang dan New york

Lama aku tak update blog ni. Last skali tahun lepas.

!Tapi nothing to lose pun!

Ni bukan nye magazine FHM ke, URTV ke, Maximum Rock N Roll ke, nak kene kejar dateline,
publish tiap tiap bulan. Ni blog biasa. Saja saja.


- Ada dua hajat dalam bulan ni.

Hajat Pertama.Tapi kalau boleh dan berduit la, memang aku nak pegi PYONGYANG kat north korea dan baca buku 1984 (george orwell) macam guy delisle buat. Sapa kot delisle: check www.drawnandquarterly.com dan carik guy delisle.

Kalau baca komik "Pyongyang" yang delisle lukis, memang tak larat nak bayangkan macam mana bosannya hidup yang di set up oleh satu dogma kepada semua orang, dan didalamnya ada sorang yang paling berkuasa, LORD KIM. duh! "Power Propaganda" memang "disastrous" dan pengalaman delisle di pyong memang lucu, sedih, seram dan gila! Kalau macam tu lah, takdak apa yang dibanggakan dengan pelawanan terhadap kapitalisma, sedangkan yang melawan dipegang oleh kuasa bentuk diktatorship. Seperti kiri dan kanan di pegang oleh yang paling atas. Jauh panggang dari api kalau dibezakan dengan senario neo liberitarian die Amerika Selatan. Hidup lord kim. kiss my ass... ahahah.

Hajat kedua. Aku harapkan orang akan lagi sayang dan sayang dan akan sayang diri mereka sendiri. Tak susah. Tak semestinya "Making love to urself = art of masturbation", yuen best column. :). Tapi sayang maksudnya tiada lagi ketakutan dalam diri sendiri atau ketakutan terhadap orang lain. Macam movie star wars "fear is the path of dark side". Awesome! Kalau band forgotten dari indonesia lagi sempoi. "kamu adalah tuhan kamu sendiri", dan itu bermaksud kamu harus sayang diri kamu lagi, dan lagi dan lagi.

Dan takda apa apa cerita mengenai new york dalam ni. Saja nak kasik hot sikit title die. Tapi teringat pasal new york, the terminal adalah cerita yang terbaik penah aku tengok dilakonkan di lapangan terbang New York.

Berhenti dulu.
Nak makan nasik goreng cina! chow

0 Comments:

Post a Comment

<< Home